22 Ağu 2009

TOMBUL SALAM


işte hayat kurtaran çok lezzetli bir börek tarifi paylaşıyorum.bu böreği boş vaktinizde yapıp buzluğa atarsanız misafirleriniz geldiğinde hemen çıkkarıp pişirebilirsiniz.oldukça lezzetli ve doyurucu bir tarif.böreği akşam gelen misafirlerime yaptım ışıktan dolayı resim pek iyi çıkmadı sabaha da bir tane börek kaldığı için resmini çekmek istemedim.yenisini yapıp resmini değiştirene kadar bununla idare edin lütfen.neyse lafı uzatmadan tarife geçiyorum...
MALZEMELER
6 ADET YUFKA
1/2 KG KIYMA 1 ADET SOGAN
1SB GARNİTÜR
SÜT
SIVIYAĞ
GALETA UNU

HAZIRLANIŞI
önce soğanımızı minik küpler halinde doğrayalım.kıymamızı teflon tavaya atıp orta ateşte yağsız bir şekilde suyunu salıncaya kadar kavuralım suyunu salınca soğanları ilave edip suyunu çekene kadar kavurmaya devam edelim.arzu ettiğimiz baharatları ilave edip ocağı kapatalım.içine garnitürleri ekleyip harcımızı soğumaya bırakalım(sıcak sararsak yufkalar parçalanabilir)
Yufkaları 2 şer kat halinde tezgaha açalım
üst kata süt sıvıyağ karışımından sürüp yufkamızı 4 ebölelim ve hazırladığımız kıymalı harçtan her dilime paylaştırıp sigara böreği gibi saralım .sıkı değil ama seyrek saralım..çok da seyrek olmasın:D)sardığımız börekleri önce süte ardından galeta ununa bulayıp yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizelim 160 derecede üzerleri kızarana kadar pişirelim.afiyet olsun...

0 YoRuM:

Yorum Gönder

yorumlarınız benim için çok değerli
lütfen yorum bırakın:D