23 Eki 2009

CİĞER SOTE



Aslında ben ciğer sevmem ancak eşimin canı istediğinde ciğer yaparım...eskiden ciğeri kendi suyuyla pişirip en sonunda tuz atıp biraz yağda çevirirdim ama şimdi biraz daha sebze katıp sotelemeyi tercih ediyorum böylelikle bende hiç deilse bir iki tane yemiş oluyorum..kansızlık durumunuz varsa haftada 1 defa ciğer yemenizi tavsiye ederim:D:D
MALZEMELER
1/2 kg ciğer
1 adet soğan
1 adet domates
1 adet siri biber
sıvı yağ
tuz ve arzu edilen baharatlar
HAZIRLANIŞI
sotelik doğranmış ciğerlerimizi yıkayıp süzün
diğer yandan soğanı minik minik doğrayıp tencereye atın ve az yağda pembeleştirmeye başlayın ardından sivri biberi doğrayıp tencereye ilave edin ciğerleri de ilave edip bir iki çevirin.küp küp doğranmış domatesleri de ekleyip biraz kavurun.orta hararetli ateşte ciğer suyunu salıp cekinceye kadar pişirin.pişmeye yakın baharatlarını ilave edin ve kapatın. ciğerimiz servise hazırdır afiyet olsun
NOT:mümkünse ciğeri kasaba doğratmadan alın ve üzerindeki ince zarını çıkarıp minik minik doğrayın..böylelikle hem daha yumusak oluyor hemde pişme süresi kısalıyor.

0 YoRuM:

Yorum Gönder

yorumlarınız benim için çok değerli
lütfen yorum bırakın:D