16 Tem 2009

MERCİMEK ÇORBASI

Bi ara bizim evde tek pişen çorbaydı mercimek çorbası.eşim diğer çorbaları reddediyordu artık mercimek çorbası yemekten bana fenalık geldi hatta bazen kardeşlerim geldiğinde abla yinemi mercimeeeek!! dedikleri çok oldu:D Allahtan artık eşimde bıktı da bende rahat bi nefes aldım.gerçi şu sıralar da gözlemeye takmış vaziyette sabah akşam gözleme yapıyorum:D neyse ben ramazan ayına kadar mercimek çorbası yapmayı düşünmüyorum ama aranızda bugün mercimek yapayım diyenler varsa buyrun tarifi...

MALZEMELER

1 su bardagi kirmizi mercimek
1 adet sogan
1 adet havuc
1 adet patates
1tatlı kaşığı salca
7 su bardagi su
krmzı biber,karabiber,kimyon ve nane
tuz
YAPILŞI
öncelikle soğanı,havucu,patatesi minik küpler halinde doğryıp tencereye atıyoruz
ardından yıkanmış mercimekleri ve salçayı ilave ediyoruz
suyumuzu ekledikten sonra ocağı yakıp pişmeye bırakıyoruz
pişmeye yakın tuzunu ve bahartlarını ilave ediyorz(varsa tavuk suyu veya bulyon kullanabilirsiniz çok lezzet veriyor ancak bulyon kullanacaksanız tuzunu ve baharatlarını tadına bakmadan ilave etmeyin.)
mercimekler piştiğinde çorbamızı blendırdan geçiriyoruz
3 yemek kaşığı tereyağında naneyi çok az yakıp çorbamıza ilave ediyoruz.
afiyetolsun

0 YoRuM:

Yorum Gönder

yorumlarınız benim için çok değerli
lütfen yorum bırakın:D