23 Oca 2010

KURUÜZÜMLU HAVUÇLU MUFFİN


bir kekin içine tarçın ve beraberinde kuru üzüm giriyorsa o kek en güzel kektir benim için...az sonra vereceğim tarifte bunlra ek olarak yoğurt ve havuç ta var...bi düşünün bu keki:D Şöyle mis gibi tarçın kokan ve nemli yumuşacık bir kek...yaptığım gün bittiği için şuan özlemini çekiyorum kekin:D en yakın zamanda yapmam lazım ....bu güzel tarif yine üstat müge hanımdan ama bazı ufak değişikliklerle...kendi damak zevkime göre tarçın miktarını arttırıp içine kuru üzüm ilave ettim ve damla çikolata koymadım.ben size orjinal tarifi yazıyorum parantez içinde belirttiklerim benim ölçülerim:D yapmak isteyenlere şididen kolay gelsin ve afiyet olsun:D




MALZEMELER
2 Adet Yumurta

3/4 Su Bardağı Toz Şeker (1 su bardağından 1 parmak eksik)

1/2 Su Bardağı Sıvı Yağ (yarım su bardağı)

3 Yemek Kaşığı Kaynar Su

1 Türk Kahvesi Fincanı Yoğurt

1,5 Su Bardağı Rendelenmiş Havuç

1,5 Su Bardağı Un

1 Tatlı Kaşığı Tarçın(2 tatlı kaşığı)

1 Adet Limon Kabuğu Rendesi

1 Paket Kabartma Tozu

1 Paket Vanilya

2 Yemek Kaşığı Damla Çikolata (ben koymadım)

5 yemek kaşığı kuru üzüm(tarifin orjinalinde yok)



HAZIRLANIŞI
yumurta sarı ve aklarını ayrı ayrı kaselere koyun
akları krem şanti kıvamına gelinceye kadar çırpın(cam veya çelik bir kasede)
sarıları şeker ve kaynar su ile şeker tamamen eriyinceye kadar çırpın
sarıların içine yağı,yoğurdu,rendelenmiş havucu ve limon kabuğu rendesini koyup biraz daha çırpın
bu karışıma yumurta aklarını ilave edip çok yavaş karıştırın
unu,tarçını,k.tozunu,vanilyayı eleyin ve çok az karıştırın.(hamurun pütürlü olmasından korkmayın normali bu
bu aşamada isterseniz damla çikolataları ekleyeblrsiniz.
kuru üzüm ekleyecekseniz önce üzümleri una bulayın fazla undan arındırıp malzemelere ilave edin ve bikere karıştırın
son olarak muffin kalıplarına harcı pay edin ve 180 derecede 25-30 dk pişirin.kürdan testinden başarıyla çıkınca fırından alıp tel ızgara üzerinde soğutun afiyet olsun

0 YoRuM:

Yorum Gönder

yorumlarınız benim için çok değerli
lütfen yorum bırakın:D