30 Ağu 2009

ÇİLEKLİ PASTA


ramazan geldi hoşgeldi ...bir yandan kızıma bakıyorum,bir yandan iftar telaşı içindeyim ama hiç bir şey beni yaşpasta yapmaktan alıkoyamıyor...
''domatesli şehriye çorbasına tuz attımm mı ?...eyvah iftara az kaldı!!...aman mantılar pişti mi??...''diye düşünürken bu pastanın kremasını sürüyordum:D napayım canım iftardan sonra pasta yemek istedi:D benim süper bir özelliğim vardır o an saat kaç olursa olsun canım eğer pasta istedi mi onu kalkar hemen yaparım:D ama siz benim gibi yapmayın... pandisanyayı her zaman bir gece önceden pişirip oda ısısında saklamanızı tavsiye ederim...yoksa pandispanyam hemen soğusun diye benm gibi 2 saniyeliğine buzdolabına atıp 20dk içerde unutursanız(dedim ya efendim iftar telaşı..)mis gibi,sünger gibi,yumuşacık olan pandispanyanız kaskatı kesilir...AMAN DİYELİM..neyse bu tarif burçin hanımdan ...uzatmadan tarifi yazıyorum...
MALZEMELER(18cmlik kalıp için)
4 yumurta(oda ısısında)
1 su bardağı (170 gr) toz şeker
1 su bardağı (110 gr) un
½ su bardağı (50 gr) nişasta
1 paket vanilya
1/2 çay kaşığı limon suyu
1/2 çay bardağı sıcak su

KREMASI İÇİN
3 su bardağı süt
1/4 su bardağı un
1/2 su bardağı nişasta
1/2 su bardağı toz şeker
1 yumurta sarısı
1 paket vanilya
500 gr doğranmış çilek

ÜZERİ İÇİN
krem şanti
1su bardağı süt
çikolata rendesi

HAZIRLANIŞI
Fırın ısısını 170 dereceye ayarlıyoruz.
2. Yumurta sarılarını ve beyazlarını ayırıyoruz. Yumurta beyazlarını derin bir kapta mikser ile çırpıyoruz.
3. Hafif köpüklenmeye başladığı zaman limon suyunu ilave ediyoruz. Çırpmaya devam ederken şekerin yarısını ekliyoruz. Kabı ters çevirdiğimizde dökülmeyecek kadar katılaşana dek iyice çırpıyoruz.
4. Yumurta sarılarını kalan şeker ile birlikte mayonez rengi ve kıvamına gelene kadar mikser ile çırpıyoruz. Çırpma işlemine devam ederken 1/2 çay bardağı sıcak suyu ilave ediyoruz. (4-5 dakika sürüyor)
5. Önce yumurta sarılarını daha sonra ayrı bir yerde elediğimiz un, nişasta ve vanilyalı kuru karışımı tahta kaşık yardımı ile yumurta aklarının olduğu karışıma çırpmadan ve fazla karıştırmamaya özen göstererek ekliyoruz.
6. Tabanına yağlı kağıt serip çevresini sadece unladığımız çember kalıbımıza dökerek yaklaşık 40 -45 dk. pişiriyoruz.

ARA KREMANIN HAZIRLANIŞI
1. Öncelikle yumurta sarısı ve şekeri çırpıyoruz. Un ve nişastayı ilave ediyoruz
2. Sütümüzü yavaş yavaş ekleyip pürüzsüz bir kıvam alan karışımı ocağa yerleştirip kaynayana dek karıştırıyoruz.
3. Ocağın altını kapadıktan sonra içine vanilyayı ilave ederek hızlıca çırpıyoruz. Ben bu işlemi çırpma teli ile yapıyorum çünkü pütürlü olmayan düzgün bir karışım oluyor. Aynı işlem mikser ile de uygulanabilir.
4. Kremamızı arada sırada karıştırıp üzerinin kabuk bağlamasını önleyerek oda sıcaklığında soğutuyoruz.

soğuyan kremayı böldüğümüz pastanın arakatına sürüp doğranmış çilekleri yerleştiriyoruz.
pastayı kapatıp hazırladığımız kremşantiyle pastamızı sıvıyoruz ve rendelenmiş çikolatalar ile süslüyoruz.ben üzerini o an elimde kalan pastakekiyle hazırladığım truff larla süsledim eğer pandispanyanızı traşlıyorsanız sizde artan parçaları böyle değerlendirebilirsiniz. afiyet olsun...

0 YoRuM:

Yorum Gönder

yorumlarınız benim için çok değerli
lütfen yorum bırakın:D