29 Oca 2010

Brokoli çorbası

uzun zamandır brokoliyi haşlanmış haliyle tüketiyorduk...daha önce çorbasını teyzemde içmiştim ancak evde yeni tadlara pek açık olmayan eşim ve kızıma hiç yapmamıştım.Bugün nette sayfa sayfa brokoli çorbası tarifi ararken selin çağlayanın sitesinde buldum kendimi...tarifi aynen uyguladım...eşim çorbayı kaseye ilk döktüğümde bana ''bu ana yapılır mı melek'' diyen gözlerle baksa da ilk kaşıktan sonra  o gözlerin içinden ışık süzüldü:) olley artık kışın yaptığım sınırlı çorba çeşidine bir yenisi daha eklendi:)tarifi aynen yazıyorum.
MALZEMELER
1 orta boy taze brokoli
1 baş kuru soğan
3 yemek kaşığı tereyağı
2 yemek kaşığı un
6 su bardağı sıcak su
1 su bardağı süt
1 adet tavuk veya sebze bulyon
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı kimyon
tuz
HAZIRLANIŞI
çiçeklerini ayırdığımız ve yıkadığımız brokolileri haşlayıp suyunu süzüyoruz
bir tencerede ince doğranmış soğanları tereyağında hafif pembeleşinceye kadar kavuruyoruz
unu ilave edip biraz daha kavuruyoruz
sıcak suyu,sütü,kullanacaksanız bulyonu ve brokolileri ilave edip arada karıştırarak kaynatıyoruz.
kaynayan çorbanın tuzunu kontrol edip baharatları ilave ediyoruz be blendrdan geçiriyoruz
ocağın altını kısıp10 dk kadar pişiriyoruz.
afiyet olsun:)

0 YoRuM:

Yorum Gönder

yorumlarınız benim için çok değerli
lütfen yorum bırakın:D